Hoe zie jij je toekomst?

Vroeger is niet meer, morgen is al begonnen

Vroeger zei mijn oma dat ze nog in de paardentram heeft gereden. Mijn vader wist zich nog te herinneren dat er in zijn jeugd geen ijskasten waren. Tegenwoordig zeg ik dat ik nog weet dat er geen kleuren TV was, geen computer, geen fax, geen e-mail, geen elektrische auto. Dat een telefoon nog een snoer had en een draaischijf en later drukknoppen. Dat er een filmrolletje in een fototoestel zat en zo kan ik nog wel even doorgaan…

 

Klaar zijn voor een reis naar de toekomst begint vandaag

Voor je reis naar de toekomst moet je wel weten waar je heen wilt, weten wat je (zakelijke) doel is. Een reis naar de toekomst maak je niet alleen. Een zakelijk doel bereik je niet alleen. Je hebt andere mensen nodig. De mens is nog steeds de belangrijkste succesfactor bij het behalen van doelen. Het is belangrijk dat jij en de mensen om je heen de juiste kennis hebben om de juiste dingen te kunnen doen. Als je iets wilt bereiken en effectief en efficiënt wilt werken, dan is het handig als je over de juiste hulpmiddelen beschikt. Een app is een middel. Een hulpmiddel kan heel handig zijn, maar dan moet je wel “het goede” hulpmiddel hebben.

 

Welke hulpmiddelen gebruik jij zakelijk?

Marketing Automation, Campaign Management, Customer Engagement Management. Dit zijn enkele voorbeelden van mogelijke hulpmiddelen om je doel te realiseren. Maar het zijn ook container begrippen. Waar het om gaat is: hoe innovatief ben jij bezig? Als je nog gebruik maakt van een fax, dan ben je vast nog niet bezig met CRM (Customer Relationship Management), BI (Business Intelligence) of AI (Artificial Intelligence).

 

Digitalisering next level

Visitekaartjes gebruiken we niet veel meer, want we hebben toch LinkedIn, contactenlijsten en WhatsApp. Brieven per post versturen is bijna ouderwets geworden, want we hebben toch social media. Maar hoe zit het met het beheren van je (bijna-)klantcontacten? Heb je daar al een goed systeem voor? Heb je al een dashboard met een actuele en volledige verkooppijplijn? Heb je een actueel en volledig overzicht van alle (bijna-)klanten met daarbij het volgende contactmoment?

 

Laat de kans om te innoveren niet liggen

Automatiseren is geen doel op zich, maar innoveren wel! Succesvolle bedrijven zijn innovatief, gebruiken de juiste hulpmiddelen en groeien hard. Wil jij ook groeien met je bedrijf?

Bij de leergang ’Marketing doe je zo!’ van Incademy leren we ondernemers met 2 tot 20 werknemers hun verborgen merkkracht te ontdekken en strategisch in te zetten. En om de processen te automatiseren. Ben je groter of kun je niet bij deze leergang van Incademy aanwezig zijn? Stuur dan even een mailtje naar leo@inteleo.nl voor een persoonlijke afspraak.



Geef een reactie