Eén van de 3 succesfactoren van Customer Engagement Management is: je doel

Met een duidelijk doel maak je Customer Engagement Management succesvol, maar hoe doe je dat?

Voor succesvol Customer Engagement Management zijn er 3 belangrijke succesfactoren, namelijk: doel, mens en middel. In deze blog ga ik dieper in op succesfactor ‘Doel’.

 

doel mens middel inteleo microsoft dynamics 365 crm

 

Echt waar, zonder doel ga je doelloos te werk met CRM

Als je niet weet waar je heen wilt, dan maakt het niet uit in welke richting je loopt. Als je niet weet wat je doel is van Customer Engagement Management, dan maakt het niet uit wat je doet. Oftewel, het hebben van een Customer Engagement Management doelstelling is cruciaal voor het succes.

 

Wat is je persoonlijke doel met CRM en wat is de doelstelling van je organisatie?

Met doel bedoel ik zowel een organisatie doel als ook een persoonlijk doel. Dus er moet een organisatie doel en er moet een persoonlijk doel zijn als je goed met CRM wilt werken. Maar hoe kom je tot goede doelstellingen? Dat is vrij eenvoudig. Schrijf voor jezelf persoonlijke en bedrijfsdoelstellingen op om met CRM te werken en toets het aan de hand van de onderstaande vragen.

 

Vragen die je jezelf kunt stellen om je doelen in kaart te brengen:

  • Het doel is voor iedereen duidelijk.
  • Het doel heeft duidelijke Key Performance Indicatoren (KPI’s).
  • Het doel is Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden (SMART).
  • Het doel is bij alle collega’s bekend.
  • Er is een plan hoe het doel te realiseren.
  • Er is voldoende geld en tijd beschikbaar om het plan uit te voeren.
  • Er zijn mensen (intern of extern) om het plan uit te voeren en/of het doel te realiseren (zie blog ‘Mens‘)
  • Er zijn middelen om het plan uit te voeren en/of het doel te realiseren (zie blog ‘Middel‘)

 

Heb je de bovenstaande vragen aan jezelf gesteld? Hoe meer Ja’s hoe beter, duidelijker, realistischer en groter de kans van slagen is. Hoe meer Nee’s hoe groter de noodzaak om er zo snel mogelijk wat aan te doen!

 

Richt je Customer Engagement Management flexibel in!

De tijd van 5 jaren marketingplannen is voorbij. De veranderingen volgen elkaar steeds sneller op. Dus ook het Customer Engagement Management doel moet flexibel zijn. We moeten snel op veranderingen kunnen ingaan. We moet ons snel kunnen aanpassen. Daarom is het belangrijk om regelmatig het doel aan te passen en bij te werken. Dit kun je zelf doen, dit kun je samen met je collega’s doen en/of dit kun je doen met Customer Engagement Management specialisten.

 

act plan do check

 

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over Microsoft Dynamics 365 CRM? Of om te weten hoe je Customer Engagement Management met doel, mens en middel succesvoller maakt? Je kunt mij altijd mailen, bellen, skypen.

Leo Rietbergen
Freelance Dynamics 365 CRM specialist

E-mail: info@inteleo.nl • tel: +31 6 14 84 64 73 • Skype: leo@365abc.nl



1 reactie

Geef een reactie