Werk jij al met Mobile CRM binnen je organisatie? Dit zijn de voordelen!

Mobile CRM, een logische stap binnen de CRM wereld

CRM (Customer Relationship Management, ook wel klantrelatiebeheer genoemd) is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. En met de razendsnelle technologische ontwikkelingen is Mobile CRM een logisch vervolg. Goed klantenrelatiebeheer kun je tegenwoordig doen met tal van handige (online) tools en daar is Mobile CRM één van. Benieuwd wat Mobile CRM is en hoe het jouw klantrelatiebeheer kan verrijken? Dat lees je hieronder.

 

Wat is Mobile CRM

Met Mobile CRM (Mobiel CRM) kun je je volledige CRM-omgeving in één oogopslag zien op je mobiele telefoon of tablet. Dit betekent dat je overal waar je internet hebt kunt inloggen in het CRM systeem dat jouw organisatie gebruikt. Handig als je bijvoorbeeld met een klant wat gegevens wilt doornemen uit het verleden. Of als je ter voorbereiding op een gesprek nog snel even in je auto op je mobieltje die ene rapportage van je klant wilt doornemen. Maar ook als je klantgegevens wilt bijwerken, dan kan dat prima met de mobiele versie.

 

Hebben alle CRM systemen een Mobile CRM versie?

De meest bekende CRM systemen hebben een Mobile CRM versie, zoals Microsoft Dynamics 365, Perfectview en Salesforce. Heb je zelf in Excel een eigen CRM systeem bedacht, dan werkt een mobiele versie natuurlijk niet zoals de Mobile CRM van de bovenstaande grote CRM-leveranciers die daar jarenlang aan hebben gewerkt. Wil je groeien met je bedrijf en een duidelijk inzicht hebben in je klanten, dan is het werken met een CRM systeem waarbij Mobile CRM is toegevoegd een ‘must’.

 

Hoe krijg je toegang tot Mobile CRM?

Via een app van het CRM systeem waarmee je werkt! De app installeer je op je mobiele telefoon of tablet, je logt in en je krijgt direct toegang tot het systeem. Dit is heel gebruiksvriendelijk, want vrijwel iedereen is gewend om apps te gebruiken. Via een overzichtelijk menu kom je tot alle gewenste gegevens in je CRM app.

 

Wat je kunt doen met Mobile CRM

Mobile CRM is er volledig op gericht om overal waar je bent toegang te kunnen krijgen tot het CRM systeem waar jouw organisatie mee werkt. De meeste gebruikers van Mobile CRM vinden vooral de onderstaande mogelijkheden plezierig:

  • Op elk moment kun je realtime de (klant)gegevens inzien
  • Heb je visitekaartjes ontvangen of ben je achter belangrijke informatie va de (potentiële) klant gekomen? Dit kun je direct toevoegen via de app
  • Je kunt direct vergaderingen, bijeenkomsten en andere afspraken inplannen
  • Je kunt taken toevoegen voor jezelf en voor collega’s
  • Per contact of per bedrijf kun je inzien wat de deals zijn geweest of welke deals in de pijplijn zitten. Dit kun je ook realtime bijwerken
  • Je kunt de actuele status zien van projecten
  • Heb je bepaalde bestanden of documenten vóór, tijdens of na een klantgesprek nodig? Via de app kun je dit meteen inzien
  • Het is mogelijk om via de Mobile App in te bellen in een vergadering
  • Facturen kunnen eenvoudig beheerd worden via de app.

 

Wil je meer weten?

Wil je met je bedrijf groeien en is goed klantbeheer daarin cruciaal? Overweeg dan om te gaan werken met een goede CRM strategie en een slim CRM systeem waar Mobile CRM een onderdeel van is. Wil je hier meer over weten? Of wil je meer informatie over Microsoft Dynamics 365 CE? Je kunt mij altijd mailen en bellen.

 

Download ook de 10 gratis tips voor een succesvol CRM!

 

Leo Rietbergen

Microsoft Dynamics 365 CE specialist l CRM Coach l CRM Adviseur

E-mail: leo@inteleo.nl • tel: +31 6 14 84 64 73



Geef een reactie