CV Leo Rietbergen

Curriculum Vitae Leo Rietbergen (april 2022)

Personalia

Naam: Leo Rietbergen
Roepnaam: Leo
Woonplaats: Zeewolde
Telefoonnummer: 06 14 84 64 73
E-mail: leo@inteleo.nl
Burgerlijke staat: getrouwd, 2 kinderen
Nationaliteit: Nederlandse
Website: www.inteleo.nl
LinkedIn: LeoRietbergen

Opleiding 

2020   Prosci ADKAR Change Management Certification Program

2017    Beeckestijn – Customer Engagement & Multichannel Management

2010    NCOI – HBO Managementvaardigheden

2007    Beeckestijn – Post HBO Leergang Customer Relationship Management

1982    Nima B

1978    Nima A

1972    HAVO 

                                             

Cursussen

2022  Prosci’s Methodology Application Program

2019  Vele online trainingen, workshops m.b.t. Customer Engagement, Marketing

2018   Online verkoopsucces XL – Aartjan van Erkel

2017    Beeckestijn – Customer Experience

2017    Quint Wellington Redwood – Agile Scrum Product Owner training

2017    23plusone – emoties & drijfveren (merkidentiteit)

2013    ClickDimensions (Marketing Automation)

2010    FranklinCovey – Training voor coaches

2007    Beeckestijn – CRM Post HBO

2015 / 2013 / 2008 / 2005 Microsoft Business Solutions Certified Professional

Ik ben al vele jaren lid / bezoek diverse Workshops & bijeenkomsten van PIM (Platform Innovatie in Marketing en van PvKO (Platvorm voor Klantgericht Ondernemen) en van Beeckestijn.

30 jaar CRM ervaring

Met veel plezier en enthousiasme deel ik mijn 30 jaar CRM kennis & vaardigheden.

2017 – heden              Inteleo, zelfstandig Microsoft Dynamics 365 CRM specialist

1988 – 2016                DBS /QS solutions

2003 – 2016                Microsoft CRM / Dynamics 365 CE Productmanager / pre-sales consultant / functioneel consultant / functioneel beheerder / trainer

1988 – 2003                Accountmanager Selligent – een CRM systeem uit België

< 1988                        Accountmanager Relatiebeheer (CRM) bij Livingstone (Magma) en Accountmanager Relatiebeheer (CRM) bij Minihouse Groningen (Infosale)

 

Projecten          

Ruim 30 jaar heb ik ervaring met CRM projecten van diverse CRM leveranciers. Vanaf 2003, sinds de introductie van Microsoft CRM in Nederland, ben ik fulltime werkzaam op basis van Microsoft CRM / Microsoft Dynamics 365. Aangezien ik veelvuldig op projecten werk die binnen een korte termijn moeten worden afgerond, heb ik hieronder een greep van mijn projecten opgesomd. Ik richt mij met name op het inrichten van demo’s en POC’s, het implementeren van Dynamics CRM, het helpen bij het slimmer gebruiken van het CRM systeem, het vergroten van de CRM adoptie en het geven van trainingen op dit gebied.

Projecten

SHV – ERIKS Digital Amsterdam, januari 2022 t/m mei 2022, 3 dagen per week
ERIKS Digital (Een SHV onderneming) werkt met Microsoft Dynamics 365 CE in meerdere landen (NL, D, F, B). Als Functioneel Microsoft Dynamics 365 CRM consultant werk ik in het CRM Team. Mijn werkzaamheden: het maken van e-learnings voor verschillende groepen van CRM gebruikers, het bedenken en maken van rapportage mogelijkheden voor diverse gebruikersgroepen (binnendienst, buitendienst) in de vorm van dashboards, weergaves en grafieken.

Pon – Almere, maart 2021 t/m december 2021, 3 dagen per week
Pon is bezig met het invoeren van Dynamics 365, als business consultant gaf ik ondersteuning bij het maken van de juiste keuzes.

Qexpertise – Veenendaal, maart 2020 tot maart 2021, 1 à 2 dagen per week

Qexpertise is een Microsoft Partner en op regelmatige basis word ik door Qexpertise ingezet als consultant bij hun (potentiële) klanten.

Wasco – Apeldoorn, juli 2020 t/m februari 2021, 2 dagen per week
Online, Microsoft Dynamics 365 CE Product Owner, gebruik- en adoptiecoach.
Organiseren van en deelnemen aan diverse overleggen met de stuurgroep, daily call met het project team en het regelmatig houden van sessies met de (key) gebruikers. Beheren van de backlog.

Eijgen Finance – Leeuwarden, december 2019 t/m heden, 1 à 3 uur per week

Franchise organisatie. Online, remote coaching, consultancy bij de optimalisatie, het in gebruik nemen, de adoptie van CRM.

Smit & Zoon – Weesp, maart 2020 t/m april 2021, 1 à 2 uur per week

Online / remote coaching, consultancy bij de verdere uitrol, het in gebruik nemen, en de adoptie van CRM.

Smit & Zoon – Weesp, augustus 2019 t/m februari 2020, 1 à 2 dagen per week

Internationaal bedrijf. Lead Consultant. Opzetten, inrichten Microsoft Dynamics 365 CE voor de afdeling verkoop. Kennisoverdracht aan de functioneel beheerders.

Priva – de Lier 2019 mei t/m oktober 2019, 3 dagen per week

Inrichten van Microsoft Dynamics 365 CE Case management op basis van ‘oude’ versie en nieuwe wensen.

Vektis – Zeist, 2018 november t/m 2019 maart, 2 dagen per week

Opzetten van een Proof of Concept voor een nieuwe Dynamics 365 CE omgeving voor het beheren van Contracten.

Zanders – Bussum, 2018 juli t/m 2019 juli, 1 dag per week

Ondersteunen bij functioneel beheer Dynamics 365 en ClickDimensions (Marketing Automation). Inrichten van Dynamics 365 voor Opt-in en maken van een Management Dashboard.

Rijksmuseum – Amsterdam, 2018 juni t/m december, 1 dag per week

Advies, ondersteuning en training bij de ontwikkeling en implementatie van nieuwe functionaliteit voor het beheer van Evenementen en Ontvangsten (van sponsoren). Project is opgeleverd.

Wasco – Twello, 2018 mei

Organiseren en uitvoeren enkele Workshops Dynamics 365
Het vervolg – het inrichten van een POC staat gepland voor dit najaar.

 

Rijksmuseum – Amsterdam, nov 2017

Ontwerpen en verzorgen van Presales demo voor nieuwe functionaliteit in CRM voor het beheer van Evenementen en Ontvangsten (van sponsoren).

Hillstar – Veenendaal, Augustus, 2017, 6 x ½ dag

Dynamics 365 optimalisatie
De functioneel beheerder advies en training gegeven m.b.t. het inrichten van CRM en de rapportage mogelijkheden.

Prodware – Zaltbommel April, mei 2017

Meerdere Dynamics 365 Trainingen georganiseerd en uitgevoerd.

QS Solutions – Amersfoort, 2017, 1 dag per week

Wekelijks schrijven van een blog over CRM

https://qssolutions.nl/blogs/top-10-crm-tips/

https://www.rietbergen.com/dynamics-365-crm-tips/

U-center – Driebergen, 2015 – 2016

Ondersteuning functioneel beheer
optimaliseren van CRM inrichting, training aan gebruikers, maken van rapportage voor gebruikers en voor management

Flash – Europoort, April 2016

Maken van Sales dashboard in Dynamics 365

Marktlink – Deventer, 2015

Organiseren en geven van training Dynamics 365;
meerdere vestigingen / Gebruikers enthousiasmeren / trainen in nieuwe functionaliteit.

Ministerie van VROM (huurcommissie) – Den Haag, 2006

Ontwerpen uitgebreide POC en enkele maanden ondersteuning bij de implementatie van Dynamics 365;
In de rol van Architect, bepalen hoe de gewenste functionaliteit in CRM uitgevoerd kan worden.

Pluryn – Nijmegen, 2004  (1e Microsoft CRM gebruiker in de zorg)

Ontwerpen van een Presales Demo

Ontwerpen en presenteren van een POC

Het geven van de training na de installatie van CRM

Microsoft CRM Projecten 2003 (introductie van Microsoft CRM) – heden
Voor diverse organisaties een Presales Demo / POC ontworpen en/of Training:

  • Adelante – Hoensbroek
  • Dimence – Deventer
  • Atlant Zorggroep – Beekbergen
  • HSK – Arnhem
  • MEE – Amersfoort
  • Middin – Rijkswijk
  • Philadelphia – Amersfoort
  • Proteion – Horn
  • Rutgers – Utrecht
  • Sevagram – Heerlen
  • Zorg Domein – Breukelen
  • BUKO – Beverwijk
  • Caldic – Rotterdam
  • Coffe Fresh – Doesburg
  • Credit Comfort – Woerden
  • Eredivisie – Zeist
  • Fujitsu – Hoofddorp
  • Graydon – Amsterdam
  • Incotec – Zwaagdijk-Oost
  • Konica Minolta – Badhoevedorp
  • Payroll Select – Deventer
  • Prins Bernhard Cultuur Fonds – Amsterdam
  • ROC – Amersfoort
  • Rotra – Doesburg
  • RWV Advocaten – Leiden
  • Sealpac – Harderwijk
  • VVN – Amersfoort
Mijn Dynamics 365 CE specialisme

Advies

Hoe Microsoft Dynamics 365 beter te gebruiken
Hoe de adoptie te vergroten (Prosci ADKAR Certified)
Dynamics 365 en Customer Engagement / Marketing Automation (ClickDimensions)
Voorbeeld traject: Hilstar – Hoe CRM te optimaliseren

 

Training

Basis training
Gevorderden training
Training voor Functioneel beheerders
Voorbeeld Traject: Prodware – training aan Dynamics 365 verkopers

Begeleiding

Functioneel beheer, Adopie en Gebruik, Scrum Product Owner
Implementatie / optimalisatie
Voorbeeld project: Rijksmuseum – uitbreiding Dynamics 365

Competenties           

Resultaatgericht, Analytisch, Communicatief, Flexibel, Betrouwbaar, Creatief, Samenwerken, Coaching

Talen             

Nederlands: Vloeiend | Engels: Vloeiend | Duits: Vloeiend

Skills

Microsoft Dynamics 365 CE

ClickDimensions (Marketing Automation)

Downloaden CV Leo Rietbergen

Download hieronder het volledige CV van Leo Rietbergen, zoals hierboven staat beschreven.

CV Leo Rietbergen nov 2019

Download: CV Leo Rietbergen april 2022

Denk je dat ik je kan helpen met je CRM?