De 15 stappen van het CRM Succesplan

Volg de onderstaande 15 stappen om te komen tot de beste Microsoft Dynamics 365 CRM strategie en optimalisatie. De 15 stappen zijn onderverdeeld in twee fases: de voorbereidingsfase en de uitvoeringsfase.

 

VOORBEREIDINGSFASE

 

>> Stap 1: huidige situatie (ist)

ist soll gap Inteleo

Waar sta jij nú met CRM? Ontdek hoe jij je huidige CRM-situatie uitstekend in kaart brengt >>

 

>> Stap 2: gewenste situatie (soll)

ist soll gap Inteleo

Wat is jouw gewenste CRM-situatie? Beschrijf zo nauwkeurig mogelijk wat jij van CRM verwacht en wanneer het voor jou succesvol is >>

 

>> Stap 3: factor doel

Succesvol zijn met CRM betekent dat je je doelen zo SMART mogelijk formuleert. Bekijk hier hoe je dat doet >>

 

>> Stap 4: factor mens

Mens CRM Succesplan

Wil je dat je collega’s/medewerkers net zo enthousiast zijn over CRM als jij? Vergeet dan deze belangrijke stap niet! >>

 

>> Stap 5: factor middel

Middel crm succesplan

Welke applicaties, systemen en andere (hulp)middelen zijn nodig om CRM te laten slagen? Zo zet je dit goed op een rij >>

 

>> Stap 6: informatie

informatie crm succesplan

Hoe zorg je ervoor dat je zo goed mogelijk profiteert van alle informatie die je in een CRM systeem zet? Met deze stap kom je tot een goede opzet >>

 

>> Stap 7: interactie

interactie crm succesplan

Breng in kaart op welke momenten er contact is met (potentiële) klanten en maak dit zo effectief en efficiënt mogelijk >>

 

>> Stap 8: inzicht

Inzicht crm succesplan

Welke inzichten wil jij krijgen in je klanten? In deze stap breng je exact in kaart welke rapportages, weergaven en dashboard-instellingen in je CRM systeem belangrijk zijn >>

 

>> Stap 9: product/dienst

crm succesplan wat verkopen wij

Is het helder wat jouw organisatie aan producten/diensten aanbiedt? Vul dit schema in en ontdek hoe je CRM krachtig(er) inzet om de verkoopdoelstellingen te behalen >>

 

>> Stap 10: tijd

hoeveel tijd nodig voor crm

Hoeveel tijd denk je nodig te hebben voor het bereiken van succesvol CRM? Volg deze stap om dat precies te achterhalen. Want, tijd = geld!  >>

 

>> Stap 11: geld

Wat kost crm

Wat is jouw organisatie bereid om te betalen voor CRM? Voor de aanschaf, implementatie en optimalisatie van het CRM systeem, voor trainingen & consultancy en voor de inzet van jou en je medewerkers? >>

 

UITVOERINGSFASE

 

>> Stap 12: plan

plan do check act crm strategie

Ga aan de slag met het komen tot een strategisch, realistisch en succesvol CRM plan. Hoe? Maak gebruik van de tips en adviezen in deze stap >>

 

>> Stap 13: do

plan do check act crm strategie

Voer het CRM plan met het gehele CRM team uit. Ondervind, ervaar, kijk, doe en houd je zintuigen alert. Observeer, relativeer en noteer en bepreek de aandachtspunten met elkaar >>

 

>> Stap 14: check

plan do check act crm strategie

Evalueer, evalueer en evalueer. Niet één keer, maar periodiek. Maak gebruik van de tips die bij deze stap zijn beschreven >>

 

>> Stap 15: act

plan do check act crm strategie

Haal dit CRM plan er regelmatig bij en pas het samen met het CRM team aan. Hoe meer ieder vanuit zijn eigen gebruikservaring en het eigen vakgebied het CRM plan optimaliseert, hoe beter >>

 

 

Download gratis CRM Succesplan werkboek >>
Waarom een CRM Succesplan >> 
4 CRM fouten >>
Stap 1. Huidige situatie (Ist) >>

Ga direct aan de slag

Met het gratis CRM Succesplan, inclusief werkboek, heb je binnen een mum van tijd een krachtige CRM strategie. Ik garandeer je dat je hiermee grote stappen zet.

werkboek crm succesplan

Praktijkvoorbeelden van onze klanten:

Om deze redenen hebben bedrijven Inteleo o.a. voor ingeschakeld:

→ Voor de keuze en implementatie van nieuwe CRM is een externe adviseur nodig

→ De bestaande CRM moet beter worden gebruikt door de medewerkers

→ Met trainingen de kennis over Microsoft Dynamics 365 CRM binnen de organisatie vergroten

→ Binnen onze organisatie willen wij CRM goed geïmplementeerd hebben met behulp van een externe CRM specialist

→ Wij willen CRM gebruiken voor het beheren van evenementen. Hoe kunnen wij dat het beste doen?

Dit zeggen zij: