Wat is 23plusone en wat heeft dit te maken met CRM?

Wat is de 23plusone methode?

23plusone is een wetenschappelijke gevalideerde methode waarmee je de aantrekkingskracht van een bedrijf kunt bepalen, meten en vertalen. De 23plusone methode is erop gebaseerd dat je als mens 24 fundamentele ‘drijfveren’ nastreeft. Denk hierbij aan vriendschap, nieuwsgierigheid, winnen en gezondheid. De methode komt optimaal tot zijn recht als je alle medewerkers en een aantal klanten erbij betrekt. Het leuke is dat je ook al veel kunt bereiken met enkele korte sessies (1 à 2 uur) met enkele collega’s.

 

23plusone en CRM, een rare combinatie! Of toch niet?

Het klinkt misschien raar: je bent voor je organisatie op zoek naar een CRM systeem of je werkt er al mee en ineens lees je hier dat je rekening moet houden met de factor ‘emotie’. Hoezo? Wat heeft dat met elkaar te maken? Dat zit zo. Veel mensen denken dat een CRM systeem puur een klantenbeheersysteem is en niet meer dan dat. In werkelijkheid zit dat anders: het is inderdaad een klantenbeheersysteem, maar er wordt mee gewerkt door mensen! En laat dáárbij nou de factor emotie ontstaan.

 

Welke emotie(s) komen er dan los door het werken met CRM?

Als iemand gaat werken met een CRM systeem, dan ontstaan er dus automatisch emoties. Bijvoorbeeld, als iemand blij is met het systeem, dan ontstaat de emotie ‘blijheid’ en als iemand er niet mee overweg kan, dan ontstaat bijvoorbeeld de emotie ‘boosheid’.  In het zaken leven denken we altijd rationeel bezig te zijn.

Het is echter allang bewezen dat emotie een ontzettend belangrijke rol speelt bij het nemen van zakelijke beslissingen. Maar omdat emotie lastig is om te meten en te kwantificeren zijn er veel bedrijven waar nauwelijks of niet wordt gestuurd op emotie. Een gemiste kans! Met de 23plusone methode kunnen emoties en drijfveren van de teamleden die met CRM gaan werken worden blootgelegd. Het vergroot de kans van slagen dat de CRM binnen je organisatie werkt!

 

Deze vragen worden er aan je gesteld…

Om op emotie te kunnen sturen, moet je het eerst ‘meetbaar’ maken. Dat kan met de 23plusone methode. Hiermee worden antwoorden op bepaalde vragen gemeten en dat maakt emotie ‘meetbaar’. In de 23plusone methode worden vragen aan je gesteld, zoals:

 

  • Wat zijn jouw drijfveren?
  • Wanneer word je blij van je werk!
  • Waarom doe jij wat je doet?
  • Wat zijn de drijfveren van je collega’s?
  • Wanneer worden je collega’s blij in het werk?
  • Waarom doen je collega’s wat ze doen?
  • Wat zijn de drijfveren van je contactpersonen?
  • Wanneer worden je contactpersonen blij in het werk?
  • Waarom doen je contactpersonen wat ze doen?

 

Emotie, wat heb ik eraan binnen mijn werk?

Als je het belang van emotie onderkent en weet wat de emoties en drijfveren zijn van jou, je collega’s en je contactpersonen, dan kun je er ook wat mee doen! Je kunt het gebruiken voor de merkidentiteit en de branding van je organisatie, maar ook voor het optimaliseren van Microsoft Dynamics 365 CE. Immers, mensen die blij zijn, gelukkig zijn en hun ambities kunnen verwezenlijken, zijn betere collega’s. Betere collega’s gaan beter om met collega’s, met klanten en werken beter met Dynamics 365 CE.

Daarom besteed ik bij het optimaliseren van Dynamics 365 CE veel aandacht aan doel, mens en middel én emotie. Inteleo is licentiehouder van de 23plusone methode en lid van het netwerk van licensed friends.

 

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over de 23plusone methode of heb je een vraag over Microsoft Dynamics 365 CE? Je kunt mij altijd mailen en bellen.

 

Leo Rietbergen
Microsoft Dynamics 365 CE specialist l CRM Coach l CRM Adviseur

E-mail: info@inteleo.nl • tel: +31 6 14 84 64 73



Geef een reactie