5 grote pluspunten van Microsoft Dynamics 365!

5 voordelen van Microsoft Dynamics 365 waar je niet omheen kunt…

Microsoft Dynamics 365 CRM is een populair CRM systeem en wordt in Nederland en wereldwijd door veel bedrijven succesvol ingezet. Natuurlijk is Microsoft Dynamics 365 niet het enige CRM systeem dat verkrijgbaar is, maar het heeft wel een aantal unieke voordelen. Als je op het punt staat om een CRM systeem aan te schaffen en/of als je wilt overstappen op een ander systeem, lees dan hieronder welke benefits Microsoft Dynamics 365 voor jouw organisatie heeft.

 

Hoe zit het met de naam ‘Microsoft Dynamics 365’?

Alleen de naam is wellicht wat verwarrend. Microsoft Dynamics 365 of Dynamics 365 is een ‘groepsnaam’ voor meerdere applicaties voor o.a. CRM en ERP. Bij Microsoft Dynamics CE, staat CE voor Customer Engagement. De meeste mensen gebruiken (ook) nog de ‘oude naam’ Microsoft CRM. Ook zie je vaak een combinatie van de oude en de nieuwe naam: Microsoft Dynamics 365 CRM. Alle namen worden ook vaak door elkaar heen gebruikt, met of zonder het woord Microsoft.

 

En dan nu de 5 pluspunten:

#1. Het lijkt op Microsoft Office, waar velen al aan gewend zijn

Veel mensen kennen Microsoft van Microsoft Office. En dat is ook logisch, want dagelijks gebruiken miljoenen mensen bijvoorbeeld Word, Excel en Powerpoint. De uitstraling van Microsoft Dynamics 365 lijkt qua uiterlijk en gebruiksvriendelijk sterk op dat van Microsoft Office. Daarom wennen veel gebruikers snel aan het werken met Microsoft Dynamics 365.

 

#2. Met apps kun je het systeem makkelijk uitbreiden

Microsoft Dynamics 365 biedt vele apps waarmee je het systeem naar jouw wensen kunt uitbreiden. Je kunt ze handig downloaden in ‘Appsource’. Ook dit werkt heel gebruiksvriendelijk, omdat de meeste gebruikers al goed weten hoe zij apps moeten downloaden.

 

#3. CRM systeem en ERP systeem in één

Microsoft Dynamics 365 is tot nu toe het enige CRM systemen dat CRM en ERP zo goed met elkaar heeft geïntegreerd. Hiermee kunnen alle afdelingen binnen jouw organisatie, dus niet alleen de Marketing- en Salesafdeling, goed met elkaar samenwerken, omdat alles op één centrale plek is ondergebracht.

 

#4. Microsoft investeert heel veel in productverbetering

Het is natuurlijk niet raar dat een grote jongen als Microsoft veel kapitaal heeft om continu aan productverbeteringen en innovaties te doen. Dat zij CRM en ERP zo goed in 1 systeem hebben samengebracht is een slimme zet geweest. Maar er is meer: Dynamics 365 is vrijwel het enige platform waarbij standaard ook Business Intelligence (BI), Internet of Things (IoT) en big data is geïntegreerd. Dat zijn ontwikkelingen voor de toekomst, die sneller voor de deur staan dan je denkt.

 

#5. Alles in de cloud, dus altijd en overal voor handen

Niet alleen slaat Microsoft Dynamics 365 alles op in de cloud; het systeem is ook makkelijk te bereiken waar je ook bent. Wil je bij een klant het systeem openen op een tablet? Geen enkel probleem. Sta je bij een tankstation en wil je gegevens bekijken vanaf een mobieltje. Dat is zo gedaan. Microsoft Dynamics 365 reist gewoon met je mee. En als geen ander weet Microsoft dat veiligheid voorop staat. Met beveiligde inlogcodes en met het naleven van de GDPR regels is Microsoft Dynamics 365 een betrouwbaar CRM systeem.

 

Weet jij het al?

Sta jij voor de uitdaging om een nieuw CRM systeem te kiezen of om over te stappen op een ander systeem? Twijfel je over de gebruiksvriendelijkheid van Microsoft Dynamics 365 en of de investering genoeg oplevert? Als CRM Adviseur en CRM Coach adviseer en ondersteun ik bedrijven over zaken als aanschaf, implementatie en optimalisatie van CRM en CRM systemen, waaronder Microsoft Dynamics 365. Je kunt mij altijd mailen of bellen.

 

Bekijk ook de kennisbank van Inteleo met tips, adviezen en interessante artikelen over CRM, CRM systemen en meer.

 

Leo Rietbergen

 

Freelance Dynamics 365 CRM-specialist l CRM Adviseur l CRM Coach

E-mail: leo@inteleo.nl • tel: +31 6 14 84 64 73



Geef een reactie