Welke CRM systemen zijn er? Vind hier 3 interessante voorbeelden!

Een CRM systeem ondersteunt je in je CRM strategie

CRM, er is veel over geschreven en er wordt veel over gelezen. Bijvoorbeeld over wat CRM is en welke voorbeelden van CRM systemen er zijn. Maar ook hoe je een slimme CRM strategie bepaalt en hoe de kracht van CRM kan bijdragen aan het succes van je organisatie. In deze blog zoomen we in op een aantal voorbeelden van CRM systemen. Er zijn er heel veel, maar we pikken er 3 voor je uit die populair zijn.

 

3 voorbeelden van CRM systemen die veel gebruikt worden door bedrijven

CRM staat voor Customer Relationship Management en heeft betrekking op klantrelatiebeheer. Oftewel, het is een werkwijze waarin je een zo goed mogelijke klantrelatie opbouwt wat ten goede komt aan bijvoorbeeld je omzet. Een CRM systeem is klantenbeheer-software en het ondersteunt jou in het opbouwen en onderhouden van de klantrelatie. Door de jaren heen zijn er vele bekende software-ontwikkelaars aan de slag gegaan met het ontwikkelen en optimaliseren van CRM systemen. De 3 meest interessante vind je hieronder.

 

#1 Microsoft Dynamics 365 CE

Microsoft, wie kent het niet? Microsoft heeft een succesvol CRM systeem op de markt gebracht onder de naam Microsoft Dynamics 365. Dynamics 365 bestaat uit bedrijfssoftware in de vorm van applicaties in de cloud. Deze applicaties richten zich bijvoorbeeld op de Sales, Marketing, Customer Service,Field Service en Operations binnen je organisatie. Deze apps zijn gebaseerd op ERP en CRM en dat maakt dit CRM systeem zo krachtig. Alle klantgegevens komen samen in dit mooie systeem. Daarnaast is het ook eenvoudig te integreren met tools zoals Power BI en Office 365. Je kunt kiezen uit 2 edities, namelijk Business of Enterprise en meerdere modules. Het handige is dat iedere medewerker vanuit zijn eigen taken een eigen tool kan krijgen binnen Microsoft Dynamics 365. Zo kan iedereen er goed mee werken.

 

#2 Salesforce

Een ander bekend CRM systeem is Salesforce. Veel MKB bedrijven werken hiermee, omdat het makkelijk te implementeren is en volledig in de cloud werkt. Alle data worden op de eigen servers van Salesforce opgeslagen, waardoor je zelf hier niet voor hoeft te zorgen. Ook Salesforce werkt met apps die zich focussen op bijvoorbeeld Marketing, Sales en Customer Service. Alle klantgegevens worden hiermee op 1 centrale plek bij elkaar gebracht, waardoor er geen klantgegevens verloren gaan en alles up to date is.

 

#3 Teamleader

Teamleader gaat ook al heel wat jaren mee als gewild CRM systeem. Naast dat het zich richt op klantbeheer, kun je binnen dit systeem ook goed je facturatie, projecten en support in onderbrengen. Ook wisselt het data uit met ruim 200 bekende apps, zoals Mailchimp, Google, iCloud, LinkedIn en Exact. Afspraken, taken en calls kunnen collega’s zelf en onderling in een gedeelde kalender plaatsen, zodat klantgegevens actueel zijn. Zoals ook voor Microsoft Dynamics 365 en Salesforce geldt, is Teamleader voor het MKB en zelfs voor ZZP’ers met grote klantenbestanden een uitstekend hulpmiddel in de CRM strategie.

 

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over Microsoft Dynamics 365 CE of wil je weten of het iets voor jouw organisatie is? Of heb je een andere vraag over CRM? Je kunt mij altijd mailen en bellen.

 

Leo Rietbergen

Microsoft Dynamics 365 CE specialist l CRM Coach l CRM Adviseur

E-mail: leo@inteleo.nl • tel: +31 6 14 84 64 73



Geef een reactie