De kracht van CRM

Weet jij wat de kracht van CRM is?

Wellicht heb je weleens gedacht: “CRM is niets voor mij”. Misschien heb je dan ook weleens gedacht: “Eigenlijk besteed ik er niet genoeg aandacht aan” of “Ik benut niet alle mogelijkheden van CRM”. CRM kan namelijk veel, misschien wel teveel. En daarom moet jouw CRM-team een belangrijke eigenschap beheersen: STRUCTUUR.

De kracht van CRM zit hem in drie belangrijke aandachtspunten: informatie beheren, interactie ondersteunen en inzicht bieden. Meer aandacht voor de kracht van CRM resulteert automatisch in meer adoptie bij de gebruikers, en niet onbelangrijk, ook voor meer plezier.

 

Informatie beheren

 

Informatie

Bij het beheren van informatie denk je natuurlijk goed na over het soort gegevens wat je gaat opnemen in CRM. De informatie is voor iedereen inzichtelijk en moet ook bruikbaar zijn. Op basis van jouw bedrijfsdoel maak je een keuze in de velden die je gaat invoeren. Met CRM kun je heel veel verschillende soorten gegevens beheren, zoals accounts, contactpersonen, verkoopkansen, activiteiten, aanvragen, service contracten, omzet en meer.

Onderhoud en beheer is minstens zo belangrijk als het invoeren van de basisgegevens. Controleer ook op dubbele gegevens en onvolledigheid. Check dus regelmatig of jouw team wel de juiste gegevens vastlegt om het doel te bereiken. Op die manier ervaar je een positief effect in het bedrijfsresultaat.

 

Interactie: oorzaak en gevolg

Interactie Inteleo Microsoft Dynamics 365 CRM

Microsoft Dynamics 365 CRM biedt veel mogelijkheden voor het ondersteunen van interactie. Interactie kan zijn het vastleggen van klantcontacten en interactie kan een proces zijn op basis van als ‘dit’ gebeurt, moet er automatisch ‘dat’ op volgen. Maar het is software, dus je moet wel de juiste opdracht geven. Van belang is dat de gewenste processen geautomatiseerd worden. Een goed voorbeeld hiervan is het automatisch aanvullen van adresgegevens. Naast gemak zorgt dit ook voor een extra controle op correctheid.

Zorg ervoor dat relatiebeheer geautomatiseerd wordt, ook al gaat het om een simpele aanmelding voor een nieuwsbrief. Investeer in elke relatie.

 

Inzicht en overzicht

Inzicht Inteleo Microsoft Dynamics 365 CRM

Uiteindelijk wil je met CRM inzicht in de stand van zaken en gang van zaken. Je wilt weten hoe je ervoor staat en wat je kunt doen om je doelen te realiseren. Door middel van rapportages en dashboards geef je jouw collega’s bruikbare input voor optimale prestatie. Microsoft Dynamics CRM kan optioneel worden uitgebreid met Microsoft Power BI. Dat is Business Intelligence in zijn meest krachtige vorm.

Houd goed in de gaten dat de lijsten en overzichten die je genereert passen bij de behoefte van jouw collega’s. Door het aanpassen van de gegevens of automatisering van processen, is het goed mogelijk dat je na verloop van tijd een verbeterde versie kunt aanbieden voor optimaal gebruik van de contactmanagementmogelijkheden. Maar ook optimaal gebruik van eenvoudig beheer van de verkoopkansen en snelle afhandeling van service calls of welke ander uitgangspunt je voor ogen hebt, dankzij jouw krachtige CRM.

 

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over Microsoft Dynamics 365 CRM of heb je een andere vraag over CRM? Je kunt mij altijd mailen, bellen, skypen. Succes met de keuze!

Leo Rietbergen
Freelance Dynamics 365 CRM specialist

E-mail: info@inteleo.nl • tel: +31 6 14 84 64 73 • Skype: leo@365abc.nl



1 reactie

Geef een reactie